Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 26 kwietnia 2024 14:09

Usługi pozycjonowania – jak wybrać dobrą agencję SEO?

Na pewnym etapie działalności każda marka promująca swój biznes w sieci myśli o pozycjonowaniu, czyli strategii, która pomoże doprowadzić firmową witrynę na wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki internetowej. Jak się okazuje – jest to skomplikowany proces, a czynniki wpływające na pozycję w Google co jakiś czas się zmieniają. Z uwagi na dynamikę oraz złożoność strategii SEO warto zwrócić się o pomoc do specjalistów z doświadczonej agencji pozycjonerskiej. Na co zwrócić uwagę wybierając tę najlepszą? 
  • 17.11.2020 12:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Usługi pozycjonowania – jak wybrać dobrą agencję SEO?

Ciekawe portfolio i sumienny audyt strony

Pierwszy kontakt firmy ze specjalistą wcale nie powinien zaczynać się od obietnicy szybkiego osiągnięcia pierwszego miejsca w Google. To czas, by wspólnie ustalić priorytety, poznać oczekiwania klienta oraz możliwości firmy pozycjonującej. Warto mieć na uwadze, że strategia nie może być taka sama dla każdego biznesu, a o jej efektywności decydują często czynniki, takie jak działania podejmowane przez konkurencję i skuteczność reakcji w razie ich wystąpienia. Doświadczony specjalista doskonale zdaje sobie z tego sprawę i rzetelnie informuje o tym swoich klientów.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych będzie więc opierać się na sumiennej analizie zawartości strony internetowej oraz ocenie rynku, na którym działa firma klienta. Agencja zaproponuje frazy kluczowe dobrane zgodnie z celami biznesowymi danej marki, przedstawi skalę ich trudności i oszacuje czas oczekiwania na wysokie pozycje. Na początku współpracy warto poznać też osiągnięcia firmy, której chcemy powierzyć usługi pozycjonowania. Ciekawym portfolio może poszczycić się na przykład agencja Artefakt, mająca doświadczenie w pracy z klientami z różnorodnych branż.

Warunki umowy, czyli oferta dopasowana do klienta

Dobra agencja SEO nie narzuca jednego, najlepszego modelu współpracy, ale oferuje szereg różnorodnych rozwiązań dopasowanych do wymagań klienta. Znaczenie ma tu zarówno czas umowy i okres wypowiedzenia, jak i sposób rozliczeń oraz forma zabezpieczenia obydwu stron. Firma pozycjonująca powinna też zadbać o wyznaczenie indywidualnego opiekuna, który dokładnie zgłębi sytuację danej firmy i będzie na bieżąco monitorował rezultaty podjętych działań. Oferta pozycjonowania powinna być elastyczna i nastawiona na pomoc klientowi w dojściu do jego założeń biznesowych. Doświadczony specjalista zaproponuje więc szereg nowoczesnych i uczciwych praktyk, takich jak:

- optymalizacja witryny pod kątem technicznym (eliminacja błędów w kodzie strony, poprawa prędkości ładowania danych czy zastosowanie metatagów do opisania poszczególnych stron),

- rozbudowa unikalnych treści i nasycenie ich dobranymi uprzednio słowami kluczowymi,

- budowanie popularności strony poprzez tworzenie bazy atrakcyjnych, dobrych jakościowo linków.

Przeglądając oferty firm pozycjonerskich warto kierować się jedną wskazówką: na efekty warto zaczekać, a obietnica szybkich efektów często oznacza porażkę. W miejsce agencji oferujących z góry narzucone, nie do końca uczciwe praktyki, warto wybrać firmę, która posiada doświadczenie i odpowiednie referencje do prowadzenia skutecznej strategii SEO.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Materiał Partnera