Festiwal teatralny od środy

  • 21.05.2019, 13:47 (aktualizacja 22.05.2019, 08:30)
Festiwal teatralny od środy
Już w środę 22 maja rozpocznie się międzynarodowy festiwal teatralny J-O-S. To już kolejna edycja tego wydarzenia w które zaangażowane są także polskie teatry, dzięki temu w Zittau zobaczymy m.in. teatr z Wrocławia, Zielonej Góry i Jeleniej Góry. Poza tym przedstawienia czeskie i niemieckie będą tłumaczone na j. polski. Warto się wybrać. Festiwal potrwa do niedzieli 26. maja.

Oto repertuar

 

Divadlo F. X. Šaldy Liberec

Zachowanie się w SPOKANE

Schwarze Komödie von Martin McDonagh

 

Środa., 22.05.
19:00 Uhr

 

1h 40min o. P.

 

Regie
Jiří Š. Hájek

Dramaturgie

Lenka Chválová

Ausstattung

Jozef Hugo Čačko

Musik

Ivo Sedláček

 

Darsteller
Eliška Jansová

Jan Jedlinský

Petr Hanák

Tomáš Váhala

 

Zachowanie się w SPOKANE Szorstka komedia najczęściej granego współczesnego i znanego na całym świecie dramaturga gra jednego wieczoru w tanim pokoju hotelowym w zaginionym mieście w USA. Znudzona recepcjonistka Mervyn ma wrażenie, że wreszcie stanie się coś ekscytującego, być może przestępstwo. Tak jak w filmie. Facet bez ręki wygląda bardzo niebezpiecznie, a strzał zabrzmiał właśnie z jego pokoju. A gdzie jest podejrzany czarny facet z piękną dziewczyną? Jak możesz dołączyć do tego incydentu niepozornie? To takie pełne nadziei, że sytuacja wkrótce się pogorszy. Ale nawet najtwardszy zabójca może być zdumiony przez swoją własną mamę w środku gry z przerażonymi zakładnikami, kiedy dzwoni do niego (jak zawsze) w najbardziej nieodpowiednim momencie. Ale co jest najbardziej niebezpieczne: głupiec, który chce go zabić, czy głupiec, który chce go uratować?

 

Gerhart-Hauptmann-Theater Görlitz-Zittau

„KOROWÓD“

Zehn Chats nach Arthur Schnitzler

 

Środa, 22.05.

21:00 Uhr

 

1h 20min o. P.

 

Regie

Dorotty Szalma

Kostüme

Malgorzata Galas-Prokopf

Dramaturgie

Gerhard Herfeldt

 

Darsteller

Patricia Hachtel

David Thomas Pawlak

Martha Pohla

Martin Polách

Lucie Škodová

Grzegorz Stosz

 

 

KOROWÓD Minęło 30 lat odkąd Tim Berners-Lee wynalazł internet oraz odkąd miłość i erotyzm są coraz szerzej obecne w sieci. I tak oto żołnierz zabawia się z prostytutką, zanim w sieci umówi się na schadzkę z pokojówką. Ten wirtualny świat uwodzi również pewnego młodego mężczyznę na tyle, że postanawia transmitować to wydarzenie na żywo na stronie internetowej. Młody mężczyzna za pośrednictwem Facetime doznaje chwil rozkoszy z pewną młodą kobietą. To, że jej mąż niepokoi kobietę od czasu do czasu, nie jest znów aż takie złe, ponieważ ona wkrótce po owej „schadzce“ spełnia także swój „obowiązek“ małżeński. Małżonkowi z kolei sytuacja ta nie przeszkadza spotykać się z uroczą dziewczyną na czacie dla dorosłych. Z dziewczyną, która umawia się równolegle z pewnym poetą, który to szuka „inspiracji“ u znajomej aktorki. Niedługo po jednej z takich intensywnych sesji aktorka zaprasza do siebie także hrabiego. Aż krąg w końcu się zamyka i hrabia trafia pod skrzydła prostytutki. Ale czy bezcielesna i pośrednia anonimowość internetu naprawdę potrafi wyzwolić w nas te same uczucia, co stosunki międzyludzkie w rzeczywistym świecie i bezpośredni kontakt dwóch ciał?

 

Gerhart-Hauptmann-Theater Görlitz-Zittau

THE WALKING Z

Jugendstück von Daniel Ratthei

 

Czwartek, 23.05.

18:00 Uhr

 

50min o. P.

 

Regie und Ausstattung

Stephan Bestier

Dramaturgie

Patricia Hachtel

 

Darsteller

Luisa Binsch

Chris Grottke

Maxi Israel

Luisa Jäger

Emma Klausch

Emilia Röske

Karl-Georg Rößler

Grzegorz Stosz

 

 

THE WALKING Z

Zac: Spokojnie. Chybotać się jak ona.

Zoe: Jak?

Zac: Jesteś w TheaterJugendClub. Teraz pokaż trochę talentu!

 

W Zittau od niedawna powtarzają się ataki na wszelkiego rodzaju ludzi. Szesnastoletnia Zoe, która preferuje kombinezony jednorożca i „Dirty Dancing”, a jej niekochany partner Zac z Zittau szybko zdaje sobie sprawę, że w całym mieście pozostały tylko zombie. Jakkolwiek różne, aby przetrwać apokalipsę zombie, muszą się spotkać na dobre i na złe. Dlaczego wydaje się, że szczególnie dorośli mutują pozostaje tajemnicą aż do premiery!

 

Lubuski Teatr Zielona Góra

JUM’AH. Arabska noc.

Eine Semi-Qasida von Paweł Kamza

 

Czwartek, 23.05.

19:30 Uhr

 

1h 5min o. P.

 

Regie

Paweł Kamza

Bühne, Kostüme, Visuelles
krolikstudio.pl

Choreographie

Paweł Matyasik

 

Darsteller

Elżbieta Donimirska

Anna Haba

Ernest Nita

 

JUM’AH. ARABSKA NOC Spektakl został napisany i wystawiony specjalnie dla Teatru Lubuskiego w Zielonej Górze przez Pawła Kamzę, który zrealizował dwie kolejne produkcje dla teatru (Łzy Rondaldo 2011, Zemsta 2013). Tragedia trzech osobowości – z Polski, Palestyny i Wielkiej Brytanii – rozgrywa się dziś na granicy turecko-syryjskiej, za którą toczy się apokaliptyczna tragedia Aleppo - umierające miasto zbombardowane i rozerwane na strzępy przez niezliczone siły wojskowe lub paramilitarne oraz frakcje polityczne. Tutaj Aleppo staje się symbolem ogromnego cierpienia ludności cywilnej w świecie przytłoczonym wojną. Jest to również próba przyjrzenia się dzisiejszym problemom młodych ludzi dorastających w innych krajach i otwarcie buntujących się przeciwko uciskowi społecznemu, politycznemu i rodzinnemu. Intymną formę spektaklu poszerzają projekcje wideo, które stają się centralnym punktem prezentacji zarówno tematów sztuki, jak i emocji bohaterów.

 

Teatr im. Cypriana Kamila Norwida Jelenia Góra

Co widział kamerdyner

Schwarze Komödie von Joe Orton

Piątek, 24.05.

18:00 Uhr

 

1h 30m

 

Regie

Marek Siudym

Bühnenbild

Wojciech Stefaniak

Kostüme

Aleksandra Harasimowicz

Musikalische Einstudierung

Marek Siudym

 

Darsteller

Elwira Hamerska-Skórecka

Andrzej Kępiński

Piotr Konieczyński

Robert Mania

Katarzyna Trzeszczkowska

Stefan Krzysztofiak

 

Co widział kamerdyner „Obserwacje przez dziurkę od klucza” w prywatnej klinice doktora Prentice. Właściwie, Geraldine chce ubiegać się tylko o pracę sekretarki. Tylko, Dr. Prentice oczekuje raczej niezwykłych kwalifikacji już w wywiadzie. To preludium do zapierającego dech w piersiach polowania na sześć cyfr za odpowiednie ubrania, odpowiednie wymówki i „odpowiedni seks”. W tym furioso seksu, przemocy i groteskowej komedii, nie brakuje również nieugiętego persyflażu na temat psychiatrii i jej desperackich prób wyjaśnienia tego, co niewytłumaczalne. Na początku, konwencjonalna farsa, utwór ten staje się coraz bardziej gorzką opowieścią o nimfomanii, kazirodzaju, transwestytach i próbie zabójstwa.

 

Slovensko narodno gledališče Nova Gorica

LUDZKI głos

Monolog von Jean Cocteau

 

Piątek, 24.05.

20:00 Uhr

50min o. P.

 

Regie

Ajda Valcl

Dramaturgir

Marko Bratuš

Bühnenbild

Matej Stupica

Kostüme

Belinda Radulović

Komposition

Polona Janežič

 

Darstellerin

Helena Peršuh

 

LUDZKI GŁOS Monodram Jeana Cocteau „The Human Voice” z 1930 roku skupia się na opuszczonej kobiecie siedzącej przy telefonie i czekającej na ostatni telefon od swojego byłego kochanka, aby wspólnie wyjaśnić ostatnie szczegóły swojego życia i pożegnać się na zawsze. Emocjonalnie naładowana rozmowa telefoniczna, której kochankowie nie mogą prowadzić bez przerwy, ponieważ połączenie jest tak złe, jest podstawą burzliwej i wielowarstwowej historii, która oprócz historii ich związku, ujawnia również moralne i etyczne pytania o wartość miłości i pułapki rozmowy telefonicznej jako środka komunikacji. W intymnym dramacie silnej, nowoczesnej i niezależnej kobiety przeżywamy kluczowy moment w jej życiu, w którym świeci ona przed nami w mieszaninie determinacji, wrażliwości, siły i kruchości poprzez uniwersalny ludzki motyw porzucenia.

 

Psychoteatr Wrocław

RZECZY
Performance aus Schauspiel, Tanz, Musik und Gesang von Angelika Pytel

 

Piątek., 25.05.
18:00 Uhr

1h 10min


Regie, Choreographie

Angelika Pytel

Koregie

Sebastian Zakrzewski

Musik

Paweł Rychert

 

Darsteller

Elżbieta Galant

Jan Kardasiński

Magdalena Milecka

Angelika Pytel

Michał Szafrański

Malwina Szymaszek

 

RZECZY Tkwię w przestrzeni uczuć wygodnych. W miejscu, gdzie natura ludzka dotyka niewidzialnej granicy między dobrem a złem. Tam, gdzie krzyżują się drogi przypadkowych ludzi, którzy miną się, aby znów się spotkać. Zadadzą sobie ból, aby przekonać się, czy potrafią kochać…

Ile będą chcieli zaryzykować, poświęcić, zyskać, zabrać sobie nawzajem?

A ja? Jestem kawałkiem ciała, które mogę ci dać.

 

Teatro Libero Milano

Malamore

Schauspiel von Andrea Brunetti

 

Sobota., 25.05.

19:30 Uhr

 

1h 20m o. P.

 

Regie, Dramaturgie, Musik

Andrea Brunetti

Lichtdesign

Francesco Speranza

 

Darsteller

Luigi Guaineri

Alessia Vicardi

 

MALAMORE to dorosła bajka o miłości, a raczej o patologicznych mechanizmach, które często kryją się pod tym słowem. Wynika to z chęci ponownego zdefiniowania tego nadużywanego terminu. Jest to teatralna próba przedstawienia relacji pary poprzez metaforę relacji między królem a jego głupcem. Gra w moc, wola posiadania drugiego, ciągłe zagrożenie, pod którym w imię tej złej miłości trzyma się w ryzach własny „przedmiot” miłości: Jest to dynamika opowieści między tymi dwoma postaciami, które w pewnym momencie mogą jedynie zmienić role i zmierzyć się z ich tragicznym końcem.

 

 

Zdrojowy Teatr Animacji

Kot w butach

Animationstheater für Kinder von Jan Brzechwa

 

Niedziela, 26.05.

10:00 Uhr

1h

Regie

Bogdan Nauka

Ausstattung

Diana Jonkisz
Musik

Bogumił Pasternak
Puppen

Daria Sikora
Musikalische Einstudierung

Jacek Szreniawa


Darsteller

Radosław Biniek

Dorota Fluder

Diana Jonkisz

Dorota Korczycka-Bąblińska

Rafał Ksiądzyna

Sylwester Kuper

Lidia Lisowicz

Zuzanna Łuczak

Jacek Maksimowicz

Sławomir Mozolewsk

 

Kot w butach Jeden z najpopularniejszych utworów dla najmłodszych tym razem w nieco innej konwencji. Spektakl nawiązuje w warstwie plastycznej do teatru barokowego. A skoro barok, to opera. A skoro opera to śpiew. Znana historia w formie spektaklu muzycznego pokaże zabawę konwencjami teatralnymi. Na scenie zobaczymy przepiękne lalki autorstwa Darii Sikory oraz grę w żywym planie.

 

Nie jestem zwykłym kotem,

Wnet się przekonasz o tym.

Są koty maltuzjańskie,

Kubańskie i birmańskie,

Syjamskie i tobolskie,

Są chińskie i są polskie,

A ja - to rzadka rasa,

Rasa, co dotąd hasa

Na Wyspach Bergamutach

I zawsze chadza w butach.

 

Gerhart-Hauptmann-Theater Görlitz-Zittau

NA PEŁNYM MORZU

Farce von Sławomir Mrożek

 

Niedziela, 26.05.

19:30 Uhr

 

1h 5min o. P.

 

Regie

Grzegorz Stosz

Ausstattung

David Marek

Dramaturgie

Gerhard Herfeldt

 

Darsteller

Klaus Beyer

Uwe Körner

David Thomas Pawlak

Caspar Sawade

NA PEŁNYM MORZU Pośrodku oceanu płynie mała łódka, w której znajduje się trzech rozbitków uratowanych z katastrofy statku. Brakuje im prowiantu i postanawiają wspólnie, że jeden z nich musi się poświęcić, aby zapewnić większe szanse przeżycia pozostałej dwójce. Tylko komu przypadnie ten zaszczyt? Czy najgrubszy z nich nie jest zbyt ważny dla świata, aby w ten sposób pożegnać się z życiem? A może ten drobny mężczyzna jest zbędny? Po której stronie tej kanibalistycznej debaty opowie się więc ten średni z nich?

 

Na łodzi ratunkowej »Na pełnym morzu« polski autor Sławomir Mrożek zestawia ze sobą w groteskowo-satyrycznej farsie trzy różne osobowości, które można spotkać prawie wszędzie. W życiu codziennym, w pracy, czy na debacie rządowej. Apele skierowane do ludzi i logiczna argumentacja nic nie pomagają, kiedy ów trzej mężczyźni wchodzą w tryb walki i próbują sprzedać się jak najlepiej potrafią, a przy tym ochoczo snują swoje morały.

Podziel się:

Komentarze (0)

Możliwość komentowania dostępna jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Pozostałe