Fotowoltaika dla firmy, a net metering – czy nadal to się opłaca?
Temat instalacji fotowoltaicznych wciąż nie schodzi z ust zarówno osób prywatnych, jak i biznesmenów. Doskonale widać, że z możliwości produkcji własnej energii chętnie korzystają zarówno właściciele domów jednorodzinnych, jak i prezesi dużych biznesów. Jednak nadal część zasad dotyczących instalacji fotowoltaicznych wyraźnie mówi, że kwestia paneli znacznie różni się pomiędzy tymi, które dedykowane są osobom prywatnym, a tymi, z których korzystają firmy. Przede wszystkim chodzi tutaj o rentowność instalacji, na którą wpływa wiele czynników. Firmy muszą dokładnie czuwać nad projektem i dążyć do tego, by całość nie została niebezpiecznie przeskalowana. Wykorzystywana energia musi przede wszystkim pokrywać bieżące zapotrzebowanie przedsiębiorstwa. W sytuacji, kiedy produkowana jest nadwyżka, firma może zdecydować się na oddawanie jej do sieci, by w przyszłości, jeśli zajdzie taka potrzeba, tę nadwyżkę wykorzystać. Jest to zasada określana net meteringiem, która bierze pod uwagę brat jakichkolwiek opłat za ponowne pobranie energii.
24.08.2021 09:00