Net metering – co to jest?
Fotowoltaika dla firmy to świetne rozwiązanie, z kolei net metering to sposób rozliczania energii elektrycznej, którą przedsiębiorstwo pozyskuje z odnawialnych źródeł energii. Net metring polega gównie na przekazywaniu jej do zakładu produkcyjnego w półrocznych cyklach. Następnie dochodzi do zbilansowania ilości energii wyprodukowanej z tą, którą pobrano z sieci. Każdy prosument ma możliwość oddania pewnej ilość energii do sieci, a następnie jej odebrania, jednak konkretna ilość zależy od wielkości instalacji. W przypadku instalacji wynoszących do 10 kWp, można odebrać do 80% tego, co się oddało, jednak jeśli instalacja jest znacznie większa, klient może odebrać już tylko 70%.
Net metering, a markety spożywcze – czy takie połączenie jest opłacalne?
Fotowoltaika dla firmy to nie tylko rozwiązanie dla przedsiębiorstw produkcyjnych, ale także fantastyczny sposób na pozyskanie energii elektrycznej dla marketów. Jak sami widzimy, markety zużywają sporą ilość energii, którą wykorzystują na oświetlenie, na działanie chłodni, przedziałów mięsnych, z nabiałami, na działanie kas czy klimatyzacji. Nic więc dziwnego, że markety także szukają na tym polu oszczędności i chcą inwestować w fotowoltaikę. Co ciekawe, duże powierzchnie dachów, najczęściej płaskich to ogromny potencjał dla instalacji fotowoltaicznych. Można je tam umieścić bez obaw o całościowe zaciemnienie czy brak promieni słonecznych.