Martwisz się zapowiadanym kryzysem? Wierzysz w przepowiednie analityków o nieuchronnej recesji? W takim razie spróbuj się na nią odpowiednio przygotować. Prowadząc własny biznes dobrze wiesz, jak ważne jest podejmowanie działań wyprzedzających. Jednym z nich jest wprowadzenie kilku zmian na firmowej stronie www, które mogą zwiększyć jej efektywność i skuteczność w pozyskiwaniu klientów w kryzysowych czasach. Oto gotowa lista najważniejszych modyfikacji.
Ekspert ostrzega: „Wielu przedsiębiorców po uzyskaniu pewnego poziomu dochodów osiada na laurach i nie chce dalej rozwijać swoich firm. Można to oczywiście zrozumieć, bo przecież wszyscy chcemy w pewnym momencie zacząć konsumować owoce ciężkiej pracy i podjętego ryzyka. Z drugiej jednak strony brak rozwoju jest równoznaczny z tym, że pozycja Twojej firmy zacznie się osłabiać.” Źródło: https://solumagroup.pl/blog,ac99/dlaczego-przedsiebiorcy-nie-pozyskuja-nowych-klientow,1701
Opublikuj aktualne ceny
Kryzys może spowodować, że znów zaczniemy szukać ofert i produktów kierując się kryterium ceny. Dlatego zacznij od opublikowania cen, choćby przybliżonych („cena od”), dzięki czemu ośmielisz do wysłania zapytania więcej potencjalnych klientów, zwłaszcza dysponujących ograniczonym budżetem.
Rozważ również wprowadzenie funkcji szybkiego zakupu online, bez konieczności kontaktowania się z doradcą i czekania na konkretną ofertę. Jeśli możesz z góry wycenić swoje produkty i usługi, to daj klientom możliwość ich zakupu z poziomu strony.
Zadbaj o porządne opisy produktów i usług
W kryzysowych czasach konsumenci będą oglądać każdą złotówkę z dwóch stron, dlatego trzeba zadbać o to, aby mieli pełne przekonanie, że dobrze wydają swoje pieniądze. Tutaj niezbędne jest przygotowanie wartościowych, szczegółowych, merytorycznych opisów produktów i usług.
Opisy muszą być unikalne i w połączeniu z prezentacją wizualną produktu (może pomyśl o modelach 3D?) symulować doświadczenie z wizyty w sklepie stacjonarnym oraz rozmowę ze sprzedawcą.
W poradniku czytamy: „Jeśli starasz się promować swój biznes w sieci, to z pewnością wiesz, że nie da się tego robić bez inwestowania w wartościowe treści. Content marketing już dawno przestał być wyborem, a stał się koniecznością dla każdego przedsiębiorcy chcącego zbudować rozpoznawalną markę. Wdrożenie tej strategii wymaga oczywiście dobrego zaplanowania rodzaju treści, które rzeczywiście zaczną przyciągać użytkowników na stronę www firmy i będą ich na niej zatrzymywać.” Źródło: https://portalmarketingowy.pl/content-marketing,ac252/tresci-ktore-naprawde-przyciagna-klientow-na-twoja-strone-www,355
Uprość nawigację
Celem powinno być to, aby użytkownik był w stanie znaleźć najważniejsze informacje na stronie w ciągu kilku czy kilkunastu sekund od wejścia na nią. Wiemy, że brzmi nierealnie, natomiast jest to jak najbardziej możliwe i uzależnione od nawigacji. Uprość ją, zrezygnuj z elementów odciągających uwagę, a niemających istotnego wpływu na decyzję zakupową klienta.
Skup się na użytkownikach mobilnych
Jeśli Twoja firmowa strona nie jest responsywna, to nie ma mowy o tym, aby w jakikolwiek sposób pomogła Twojemu biznesowi w kryzysowych czasach. Statystyki pokazują, że już 63 procent osób odwiedza strony www z poziomu urządzenia mobilnego. Lekceważąc to rezygnujesz z ogromnej grupy potencjalnych klientów.
Fachowcy z Google informują: „Witryna mobilna powinna zawierać te same treści co strona na komputery. Jeśli witryna mobilna zawiera mniej treści niż strona na komputery, zastanów się, czy nie warto jej rozbudować, tak aby główna treść była taka sama jak na stronie na komputery.” Źródło: https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/mobile/mobile-sites-mobile-first-indexing?hl=pl
Strona powinna być nie tylko responsywna, ale też przyjazna użytkownikom mobilnym pod kątem wygody korzystania z niej na smartfonie, skondensowania treści i atrakcyjnej prezentacji oferty (akcent na piktogramy, zamiast długich i zbitych fragmentów tekstu).
Specjaliści radzą: „Strona mobilna nie może być przeładowana informacjami. Osoby odwiedzające witryny firmowe z poziomu smartfonu czy tabletu chcą otrzymać szybką, jasną informację, a nie tracić czas na przebijanie się przez poszczególne zakładki, elementy graficzne, nagłówki etc. Twoja strona służy jakiemuś celowi, na przykład sprzedaży produktu. Trzeba się na tym maksymalnie skupić na etapie projektowania strony www, wycinając wszystko, co nie jest niezbędne do osiągnięcia zamierzonego rezultatu sprzedażowego.” Źródło: https://soluma.pl/strony-www,ac156/bledy-w-ux-przez-ktore-uzytkownicy-szybko-uciekaja-z-mobilnej-wersji-twojej-strony-internetowej,128122
Artykuł opracowany przez redakcje Mindly.