Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 kwietnia 2024 17:35

Zdobądź klienta barwą – kolory w marketingu

Klucz do sukcesu firmy tkwi także w odpowiedniej kolorystyce. To ona przyciąga klienta i wpływa na jego decyzje zakupowe. Co trzeba więc wiedzieć o psychologii barw?
  • 25.07.2018 16:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Zdobądź klienta barwą – kolory w marketingu

Kolory determinują zakup

Człowiek reaguje w różny sposób na konkretne barwy. Badania naukowe podkreślają, że aż 65% klientów kupiło jakiś produkt ze względu na jego kolor. Dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór barw. Pamiętajmy o tym zarówno wtedy, gdy projektujemy opakowanie naszego produktu, a także gdy rozpoczynamy pracę nad naszą stroną internetową. Zastanówmy się więc, jaka kolorystyka będzie najlepiej podkreślała naszą działalność.

Kolor niebieski kojarzy nam się ze stabilizacją, bezpieczeństwem i zaufaniem. Chętnie korzystają więc z niego firmy z sektora bankowego i ubezpieczeń. Kolorystyka ta ma właśnie podkreślać podejście do klienta i wartości, które są dla niej priorytetowe. Banki chętnie decydują się też na zieleń, która uspokaja i zbliża nas do naturalnego środowiska. W ten sposób możemy też przekazać naszą kreatywność, czy chociażby relaksacyjne właściwości naszego produktu. Taką koncepcję przyjęła chociażby marka Spotify – znany muzyczny serwis streamingowy. Kolory wpływają także na czas naszej reakcji. Dla przykładu, czerwone oświetlenie przyspiesza naszą reakcję o 12%. Dlatego też jaskrawe kolory wykorzystuje się do tego, by przykuć naszą uwagę. W tym celu na stronach internetowych umieszcza się przycisk Call To Action właśnie w takich barwach jak czerwony czy pomarańczowy. Bez problemu wyróżniają się one na stronie, nawet jeśli nie do końca pasują do naszej kolorystyki. Musimy pamiętać, że czasem warto zrezygnować z jednolitości na rzecz zwiększenia interaktywności. Kolory z tej grupy, jak żółty czy wspomniany już pomarańczowy, wpływają także na nasz apetyt. Serwisy sprzedażowe wykorzystują je także po to, by podkreślić więź z młodymi odbiorcami. Barwy te kojarzą się bowiem z determinacją i fascynacją.

Kolory w marketingu a grupy docelowe

Okazuje się, że dany typ konsumenta będzie reagował na określoną grupę kolorów. Na klienta spontanicznego najlepiej wpływają barwy czerwone, czarne i morskie. Sprawdzą się więc w miejscach, gdzie potrzebna jest szybka decyzja. Kolory te powinny więc informować o wyprzedażach, promować fast foody i outlety. Do klienta oszczędnego będą przemawiać barwy z banków – granatowe oraz turkusowe. Natomiast klienci standardowi zareagują na wszelkiego rodzaju róże, a także jasne odcienie niebieskiego i fioletowego. Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji dotyczących kolorów w marketingu, możesz skorzystać z profesjonalnych poradników. Jednym z nich jest webinar „NUEROMARKETING – Kolory Twojego Biznesu”. Dowiesz się z niego, jak zmaksymalizować efekty przekazu za pomocą barw. Pamiętaj, że świadome używanie kolorów wpływa na pozytywne postrzeganie twojej marki.

--- Artykuł sponsorowany ---