Jakie witaminy są odpowiednie dla kobiet?

  • 18.11.2017, 17:47 (aktualizacja 18.11.2017 18:07)
  • Grupa Tipmedia
Jakie witaminy są odpowiednie dla kobiet?
Zdarza się, że nawet urozmaicona dieta oraz spożywanie owoców i warzyw każdego dnia to zbyt mało, by organizm otrzymał odpowiednią dawkę witamin. Jakie witaminy powinny suplementować kobiety?

Witaminy pozwalające zachować młody wygląd

Uzupełnianie niedoborów witamin A, C i E pozwala zachować młody wygląd. Są to tak zwane witaminy młodości, które chronią przed działaniem wolnych rodników i spowalniają procesy starzenia się skóry. Dzięki nim skóra jest dłużej jędrna, a cera – świeża i promienna. Serwis o witaminach wspierajzdrowie podpowiada, jak wybrać witaminy o wysokim stopniu przyswajalności.

Witamina D                                                                                       

Witaminy dla kobiet powinny zawierać dawkę witaminy D. O wielkości dawki, jaką powinna przyjmować dana kobieta, decyduje lekarz, uwzględniając wiek i styl życia pacjentki. Suplementacja witaminy D chroni płeć piękną przed osteoporozą, na którą kobiety są narażone o wiele bardziej niż mężczyźni. Ponadto dzięki witaminie silniejsze są zęby.

Kwas foliowy dla ciężarnych

W okresie ciąży zalecane jest przyjmowanie kwasu foliowego, czyli witaminy B9. Suplementy diety dla kobiet spodziewających się dziecka posiadają w składzie wysoką ilość kwasu foliowego, gdyż jest on niezbędny do prawidłowego rozwoju cewy nerwowej u płodu. Niedobory tej witaminy prowadzą do ciężkich wad rozwojowych, które mogą spowodować konieczność wcześniejszego zakończenia ciąży, poronienie lub śmierć dziecka tuż po urodzeniu. Więcej o witaminach dla kobiet oczekujących na dziecko można przeczytać na serwisach internetowych dla ciężarnych.

Witamina B12 i żelazo

Kobiety często borykają się z anemią – dotyczy ona nie tylko ciężarnych, ale także pań, które cierpią na obfite miesiączki spowodowane zaburzeniami hormonalnymi, menopauzą itp. Comiesięczna utrata dużej ilości krwi prowadzi do obniżenia poziomu hemoglobiny, czyli do anemii. Aby unikać anemii oraz związanego z nią uczucia zmęczenia, warto przyjmować preparaty zawierające witaminę B12 i żelazo. Zanim się po nie sięgnie, powinno się przeczytać http://wspierajzdrowie.pl/witaminy-dla-aktywnych-kobiet-czym-powinny-roznic-sie-od-zwyklych-suplementow/.

Witaminy dla kobiet aktywnych

Panie uprawiające sporty lub dużo pracujące mogą sięgnąć po preparaty multiwitaminowe wzbogacone o żeń-szeń, miłorząb japoński i mieszkanki izoflawonoidów sojowych, skrzypu polnego i czarnego pieprzu. Dzięki nim poprawia się koncentracja, podnosi się libido, a skóra, włosy i paznokcie stają się mocniejsze. Ponadto kobieta rzadziej odczuwa zmęczenie i przestaje borykać się z zaburzeniami miesiączkowania.

 

Artykuł sponsorowany

Grupa Tipmedia
Podziel się:
 

Pozostałe